Blog

“The third and the seventh”, un exemple de Simulació i virtualització de la visió

The 3rd and the 7th” és un curt realitzat l'any 2009 que mostra una seqüència d'imatges arquitectòniques que van des d'allò general fins el detall i ho fan des del punt de vista d'un fotògraf. Durant els 12 minuts de durada del curtmetratge podem veure com s'intercalen un gran nombre de plans fotogràfics de gran plasticitat que ens transporten als edificis protagonistes i ens permeten experimentar gairebé les mateixes sensacions que sentiríem si ens hi trobéssim dintre. La qualitat de les imatges, la seva seqüenciació, el ritme i la música ajuden a crear una atmosfera màgica que envolta tot el film. Malgrat tot, té un seguit de singularitats que el fan especial, com ara el fet de que hagi estat íntegrament realitzat, creat, produït, dirigit i finançat per una sola persona, Jorge Seva (sota el pseudònim Alex Roman) o que cap de les imatges que apareixen és real, sinó que han estat generades per ordinador (imatges sintètiques, o en anglès CGI, renders...).

Al següent assaig provaré d'explicar per què crec que és un exemple paradigmàtic de la tesi defensada per Ostendorf sobre la post-fotografia com a nou mitjà d'expressió degut a l'abscència de limitacions físiques.

Taula rodona: Arquitectes per a la participació ciutadana

Fa dos dies vaig assistir com a convidat al debat  sobre participació ciutadana a l'urbanisme organitzat pel col·lectiu El Globus Vermell i promogut per la Demarcació de Barcelona del Col·legi d'Arquitectes De Catalunya.

Relacions estranyes

La relació entre arquitectes i clients és certament estranya: en moltes ocasions els clients ens veuen com una mera firma o el peatge necessari que han de pagar per a fer el projecte que ells volen. Per altra banda els arquitectes en no poques ocasions considerem que els clients són el mal menor pel que s'ha de passar per a construir i són els que perverteixen el “nostre” projecte. Així ens va a uns i a altres...

Cites: Aldo Rossi

La tècnica és la capacitat de donar resposta a un problema

Anomenar arxius (o com mantenir l'ordre en els projectes)

archivos y ordenEls projectes d'arquitectura solen desenvolupar-se en períodes llargs de temps i generen un gran número d'arxius i directoris. Si no hem estat rigorosos i ordenats, la tasca aparentment trivial de recuperar un plànol concret desenvolupat fa uns mesos o uns anys (una situació bastant quotidiana en la professió) pot convertir-se en una autèntica odissea que pot desenvocar en greus errors.

Mantenir un ordre d'arxius i seguir un patró al anomenar-los que ens permeti saber en tot moment i de manera ràpida què és el que contenen cobra una importància vital.

Aquest article es centrarà en donar uns criteris per a crear un codi propi per a nomenar els arxius de manera eficient que ens permeti saber el tipus d'informació que conté, la seva versió, el projecte al qual pertanyen,...

Subscriure a Blog